Aktualności
Treść
REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU
MY ENGLISH LAPBOOK
Cele konkursu:
- Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań językiem angielskim;
- Zachęcanie uczniów do samodzielnego poszerzania wiedzy językowej;
- Rozbudzanie w uczniach wrażliwości międzykulturowej;
- Rozwijanie umiejętności plastycznych;
- Rozpowszechnianie idei tworzenia lapbooków jako atrakcyjnej formy skutecznego segregowania i zapamiętywania informacji.
Organizatorzy:
Nauczyciele języka angielskiego
Zasady przeprowadzenia:
- Konkurs adresowany jest do uczniów klas I-III.
- Prace uczniów zbierane będą do 10 maja (podpisane imieniem, nazwiskiem oraz klasą).
- Nagrody przyznawane będą w każdej kategorii tzn. klasy I, klasy II oraz klasy III.
Zakres materiału leksykalnego:
Klasa I – MY BODY (rozdz. 5), MY HOUSE (rozdz. 6), MY CLOTHES (rozdz. 7)
Klasa II – MY ROOM (rozdz. 4) I CAN JUMP (rozdz. 5), HE LIKES CHEESE (rozdz. 6),
Klasa III – MY DAY(rozdz. 5), MY HOBBIES ( rozdz. 6), LIONS EAT MEAT(rozdz. 7);
Zadaniem uczestnika konkursu jest opracowanie i wykonanie książki tematycznej w języku angielskim w formie lapbooka. Uczniowie zbierają różne ilustracje, wycinki i w ciekawy sposób prezentują słownictwo z rozdziałów od 5-7 z obowiązujących ich podręczników do języka angielskiego. Istotne jest graficzne przedstawienie słownictwa, estetyka pracy a także pomysł na jej wykonanie. Złożony lapbook powinien mieć format A4. Praca konkursowa wykonywana jest indywidualnie.
Prace przechodzą na własność organizatora – zostają przechowane w szkole.
Członkowie jury będą przyznawali punkty w następujących kategoriach:
- poprawność językowa i merytoryczna (wyłącznie angliści)
- dobór treści (czy są istotne z punktu widzenia ucznia i dla niego zrozumiałe)
- estetyka wykonania pracy
- sposób przedstawienia informacji (czy jest pomysłowy, zaskakujący, ciekawy, logiczny, ułatwiający ich zapamiętanie).
Informacje dodatkowe-czym jest lapbook?
Lapbook to w wolnym tłumaczeniu „książka na kolana”. Jest to książka tematyczna w formie tekturowej teczki (jednej lub kilku, sklejonych), która otwiera się w różne strony, odsłaniając mobilne, interaktywne elementy-książeczki, obrazki, kieszenie, koperty, harmonijki, itp. z różnymi informacjami na dany temat. Takie zbieranie i segregowanie informacji umożliwia syntezowanie wiedzy oraz jej szybkie i skuteczne przyswajanie. Autorzy lapbooków oprócz zdobywania wiedzy na dany temat ćwiczą również inne umiejętności: kreatywność, organizację pracy, myślenie logiczne, łączenie faktów.
Poniżej znajdą Państwo kilka linków do prezentacji czym jest lapbook:
https://fraubuda.wordpress.com/2016/02/24/lapbook/
https://nauczona.pl/narzedziownia-rodzica-nauczyciela-lapbook/
Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie!
Monika Piwowar
Maria Pajor
Magdalena Bryniak