Aktualności

Treść

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU

MY ENGLISH LAPBOOK 2022

 

Cele konkursu:

  • Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań językiem angielskim;
  • Zachęcanie uczniów do samodzielnego poszerzania wiedzy językowej;
  • Rozbudzanie w uczniach wrażliwości międzykulturowej;
  • Rozwijanie umiejętności plastycznych;
  • Rozpowszechnianie idei tworzenia lapbooków jako atrakcyjnej formy skutecznego segregowania i zapamiętywania informacji.

Organizatorzy: 

Nauczyciele języka angielskiego

Zasady przeprowadzenia:

  1. Konkurs adresowany jest do uczniów klas I-III.
  2. Prace uczniów zbierane będą  do 20 maja (podpisane imieniem, nazwiskiem oraz klasą).
  3. Nagrody przyznawane będą w każdej kategorii tzn. klasy I, klasy II oraz klasy III.

Zakres materiału leksykalnego:

Klasa I – MY HOUSE (rozdz. 6),  MY CLOTHES (rozdz. 7)

Klasa II –  HE LIKES CHEESE (rozdz. 6), OUR WORLD (rozdz. 7)

Klasa III –  MY HOBBIES ( rozdz. 6),  LIONS EAT MEAT(rozdz. 7);

Zadaniem uczestnika konkursu jest opracowanie i wykonanie książki tematycznej      
w języku angielskim w formie lapbooka. Uczniowie zbierają różne ilustracje, wycinki       
i w ciekawy sposób prezentują słownictwo z rozdziałów od 6-7 z obowiązujących ich podręczników do języka angielskiego. Istotne jest graficzne przedstawienie słownictwa, estetyka pracy a także pomysł na jej wykonanie. Praca konkursowa wykonywana  jest indywidualnie.

Prace przechodzą na własność organizatora – zostają przechowane w szkole.

Członkowie jury będą przyznawali punkty w następujących kategoriach:

  • poprawność językowa i merytoryczna (wyłącznie angliści)
  • dobór treści (czy są istotne z punktu widzenia ucznia i dla niego zrozumiałe)
  • estetyka wykonania pracy
  • sposób przedstawienia informacji (czy jest pomysłowy, zaskakujący, ciekawy, logiczny, ułatwiający ich zapamiętanie).

 

Informacje dodatkowe-czym jest lapbook?

Lapbook to w wolnym tłumaczeniu „książka na kolana”. Jest to książka tematyczna w formie tekturowej teczki (jednej lub kilku, sklejonych), która otwiera się w różne strony, odsłaniając mobilne, interaktywne elementy-książeczki, obrazki, kieszenie, koperty, harmonijki, itp. z różnymi informacjami na dany temat. Takie zbieranie i segregowanie informacji umożliwia syntezowanie wiedzy oraz jej szybkie i skuteczne przyswajanie. Autorzy lapbooków oprócz zdobywania wiedzy na dany temat ćwiczą również inne umiejętności: kreatywność, organizację pracy, myślenie logiczne, łączenie faktów.

Poniżej znajdą Państwo kilka linków do prezentacji czym jest lapbook:

https://fraubuda.wordpress.com/2016/02/24/lapbook/

http://www.urwiskowo.com.pl/2014/04/lapbookowe-abc-czyli-jak-zrobic-lapbook.html/___possible__unsafe__site__8d758c3f

https://nauczona.pl/narzedziownia-rodzica-nauczyciela-lapbook/

Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie!

Magdalena Bryniak

Maria Pajor

Monika Piwowar

Urszula Zelek