Aktualności
Treść
REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU
MY ENGLISH LAPBOOK 2022
Cele konkursu:
- Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań językiem angielskim;
- Zachęcanie uczniów do samodzielnego poszerzania wiedzy językowej;
- Rozbudzanie w uczniach wrażliwości międzykulturowej;
- Rozwijanie umiejętności plastycznych;
- Rozpowszechnianie idei tworzenia lapbooków jako atrakcyjnej formy skutecznego segregowania i zapamiętywania informacji.
Organizatorzy:
Nauczyciele języka angielskiego
Zasady przeprowadzenia:
- Konkurs adresowany jest do uczniów klas I-III.
- Prace uczniów zbierane będą do 20 maja (podpisane imieniem, nazwiskiem oraz klasą).
- Nagrody przyznawane będą w każdej kategorii tzn. klasy I, klasy II oraz klasy III.
Zakres materiału leksykalnego:
Klasa I – MY HOUSE (rozdz. 6), MY CLOTHES (rozdz. 7)
Klasa II – HE LIKES CHEESE (rozdz. 6), OUR WORLD (rozdz. 7)
Klasa III – MY HOBBIES ( rozdz. 6), LIONS EAT MEAT(rozdz. 7);
Zadaniem uczestnika konkursu jest opracowanie i wykonanie książki tematycznej
w języku angielskim w formie lapbooka. Uczniowie zbierają różne ilustracje, wycinki
i w ciekawy sposób prezentują słownictwo z rozdziałów od 6-7 z obowiązujących ich podręczników do języka angielskiego. Istotne jest graficzne przedstawienie słownictwa, estetyka pracy a także pomysł na jej wykonanie. Praca konkursowa wykonywana jest indywidualnie.
Prace przechodzą na własność organizatora – zostają przechowane w szkole.
Członkowie jury będą przyznawali punkty w następujących kategoriach:
- poprawność językowa i merytoryczna (wyłącznie angliści)
- dobór treści (czy są istotne z punktu widzenia ucznia i dla niego zrozumiałe)
- estetyka wykonania pracy
- sposób przedstawienia informacji (czy jest pomysłowy, zaskakujący, ciekawy, logiczny, ułatwiający ich zapamiętanie).
Informacje dodatkowe-czym jest lapbook?
Lapbook to w wolnym tłumaczeniu „książka na kolana”. Jest to książka tematyczna w formie tekturowej teczki (jednej lub kilku, sklejonych), która otwiera się w różne strony, odsłaniając mobilne, interaktywne elementy-książeczki, obrazki, kieszenie, koperty, harmonijki, itp. z różnymi informacjami na dany temat. Takie zbieranie i segregowanie informacji umożliwia syntezowanie wiedzy oraz jej szybkie i skuteczne przyswajanie. Autorzy lapbooków oprócz zdobywania wiedzy na dany temat ćwiczą również inne umiejętności: kreatywność, organizację pracy, myślenie logiczne, łączenie faktów.
Poniżej znajdą Państwo kilka linków do prezentacji czym jest lapbook:
https://fraubuda.wordpress.com/2016/02/24/lapbook/
https://nauczona.pl/narzedziownia-rodzica-nauczyciela-lapbook/
Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie!
Magdalena Bryniak
Maria Pajor
Monika Piwowar
Urszula Zelek